Kirjoitan sähköpostimarkkinoinnista ja markkinoinnista ilman somea. Kirjoitan kirjoittamisesta.
-
Täsmällinen julkaisuväli, joka on lyöty lukkoon vuoden alussa, ennakoiden kaudet, kampanjat, juhlapyhät, lanseeraukset ynnä muut. Vai sähköpostimarkkinointia fiiliksen mukaan? Saatat ehkä yllättyä, mutta itse menen enemmän fiiliksen mukaan – ja aion kannustaa myös sinua siihen. Tietyin ehdoin tosin. Olen kova…
-
Aloittamassa sähköpostimarkkinointia, mutta jumissa kirjoittamisen kanssa?
Sähköpostimarkkinoinnin aloittaminen voi tuntua vaikealta, jos kirjoittaminen ei tule luonnostaan. Useimmat yrittäjät eivät ole sisällöntuottajia tai kirjoittamisen ammattilaisia – eikä tarvitsekaan olla! Tässä neljä vinkkiä sinulle, joka haluat aloittaa sähköpostimarkkinoinnin, mutta kirjoittaminen tuntuu haastavalta. Myös sinä voit tehdä tehokasta ja…
-
Onko asiakkaasi impulssiostaja vai jahkailija?
Katso alla olevaa nelikenttää. Mihin tuotteesi sijoittuu kallis–halpa-akselilla? Entä millainen on keskiverto asiakkaasi, onko hän harkitseva vai tekeekö hän nopeita päätöksiä? Olet ehkä kuullut väitteen, että tarvitaan keskimäärin seitsemän toistoa ennen kuin henkilö on valmis tekemään ostopäätöksen. Uutuusleivän kokeileminen on…
-
Tarkoittaako viihdyttävä sähköpostimarkkinointi vitsien kertomista?
Puhun monessa yhteydessä viihdyttävästä sähköpostimarkkinoinnista, mutta mitä se oikeastaan tarkoittaa. Tarkoittaako viihdyttävyys, että viestien on oltava hauskoja? Se voi tarkoittaa sitäkin, mutta vain ja ainoastaan, jos se on sinulle luontainen tyyli kirjoittaa muutenkin. Olen valinnut käyttää termiä ”viihdyttävä”, mutta yhtä…
-
Miksi sähköpostimarkkinointi voittaa somemarkkinoinnin kuusi–nolla
1. Et ole algoritmien armoilla Sähköpostiviestisi kilahtaa vastaanottajan postilaatikkoon juuri silloin, kun haluat. Jotkut sähköpostiohjelmat saattavat ohjata viestisi eri välilehdelle kuin toivot, mutta algoritmiin perustuvaa priorisointia ei ole. Somejulkaisu ei välttämättä näy edes kaikille seuraajillesi tai se ei näy silloin,…
-
Sähköpostimarkkinointi: Näin valitset sinulle sopivan ohjelman
Yksi iso kysymys sähköpostimarkkinoinnin aloittamisessa on oikean ohjelman valinta. Vertailuun kannattaa uhrata hieman aikaa ja vaivaa. Ohjelman vaihtaminen myöhemmin on mahdollista, mutta säästyt yhdeltä ylimääräiseltä työtehtävältä, jos onnistut valitsemaan heti sinun tarpeisiisi sopivan vaihtoehdon. Arvioi ainakin näitä asioita: Haluatko aloittaa…
-
Sähköpostimarkkinoinnin sanasto
Opt-in, double opt-in, CTR, CTA, landing page, sequence, liidimagneetti… Monet sähköpostimarkkinoinnin termit ovat englantia, lyhenteitä ja anglismeja. (Tai pahimmassa tapauksessa tekoälyn suomentamia. Olen törmännyt englannista automaattisesti suomennettuihin sivustoihin, joilla puhutaan esimerkiksi ”lyijymagneeteista”.) Tämän sanaston avulla selviät bisnesjargonviidakon läpi eikä sähköpostimarkkinoinnin…
-
Toimiiko sähköpostimarkkinointi minun alallani?
10 erilaista bisnestä – näin hyödyntäisin sähköpostimarkkinointia, jos olisin tämän alan yrittäjä. 1. Kivijalkaliike, esimerkiksi vaatekauppa Rakentaisin sähköpostimarkkinoinnin avulla vahvaa vaatealan asiantuntijaroolia. Toisin viesteissä esille henkilökohtaisen palvelun sekä kestävien valintojen merkitystä. (Verrattuna kertakäyttömuotiin ja verkkokauppoihin.) Asiakkaat ovat pääasiassa paikallisia. Sähköposti…
-
Millaista on viihdyttävä sähköpostimarkkinointi?
—
kirjoittaja
Kolumni on loistava vertailukohde, kun puhutaan viihdyttävästä sähköpostimarkkinoinnista. Ei mikään helpoin tyylilaji kirjoittaa. Mutta kun sen taitaa, niin lopputulos voi olla todella vaikuttava ja tehokas. Kolumni perustuu kirjoittajan omaan ääneen ja näkemykseen. Se sisältää usein henkilökohtaisia havaintoja ja pohdintoja. Parhaimmillaan…
-
Miksi sähköpostimarkkinointi sopii yksinyrittäjälle
Kuvittele, että saat sähköpostin, joka on kirjoitettu kuin juuri sinulle. Ei mainoslauseita, vaan viesti, joka saa sinut hymyilemään, ajattelemaan, tuntemaan tai oivaltamaan jotain. Sähköpostimarkkinointi toimii parhaiten, kun viestit ovat viihdyttäviä ja kirjoitettu vahvalla omalla äänellä. Tässä yksinyrittäjällä on etulyöntiasema isoihin…