Kirjoitan.
Autan sinua kirjoittamaan.
Sinulla on projekti, joka vaatii tekstimuotoista sisällöntuotantoa, kirjoittamista. Minä autan sinua projektissasi.
Olen vapaa kirjoittaja. Teen yritysviestintää, journalistisia sisältöjä sekä koulutusta ja konsultointia.
Sähköpostimarkkinoinnin valmennus
Tiesitkö, että sähköpostimarkkinoinnin ROI on jopa 3 500%?
Tarinallinen ja viihdyttävä sähköpostimarkkinointi on yksi tehokkaimmista keinoista myydä.
Autan sinua sähköpostimarkkinoinnin aloittamisessa. Tutustu valmennusohjelmaan.
Yritysblogi, artikkelit
Säännöllinen ja oikein tehty sisältö parantaa kotisivujen hakukonenäkyvyyttä. Blogi on hyvä keino saada potentiaalinen asiakas kiinnostumaan ja vakuuttumaan.
Ota yhteyttä ([email protected]) ja kerro, millaisia sisältöjä sinun yritysblogisi kaipaa.
Sisältösuunnitelmat
Yritysviestintää fiiliksen mukaan vai suunnitelmallisesti ja tavoitteellisesti?
Tuloksellinen viestintä vaatii pitkäjänteisyyttä ja sitoutumista. Autan sinua suunnittelemaan ja toteuttamaan.
Kurssit
Haluatko oppia lisää sähköpostimarkkinoinnin kannattavuudesta ja tekemisestä?
Sähköpostimarkkinointi tunnissa -minikurssi on johdanto aiheeseen. Tunnin mittainen videotallenne ja bonuksena valmis lista tehtävistä, joita sähköpostimarkkinoinnin aloittaminen vaatii.
Konsultointi
Ohjaan ja sparraan sinua, joka haluat kirjoittaa itse yrityksesi tekstisisällöt. Sinä olet oman alasi ammattilainen, minä autan sinua pukemaan osaamisesi sanoiksi.
Journalistiset sisällöt
Tarvitsetko terävää kolumnistia tai asioihin perehtyvää artikkelitoimittajaa? Taustoittavat aikakauslehtityyppiset artikkelit ja henkilöjutut ovat ominta alaani.
Ota yhteyttä, kerro tarpeistasi ja pyydä tarjous.
Sivun alareunasta löydät vastauksia muutamiin usein kysyttyihin kysymyksiin.
Lähettämällä hyväksyt tietosuojakäytännöt.
suositus:
“Jokaisella yrittäjällä tulisi olla oma Hanna.
Yksinyrittäjänä täytyy sekä ehtiä, osata että jaksaa kaikenlaista. Esim. somesisältöjen ja blogitekstien tuottaminen järkevästi vaatii kokonaisuuden näkemistä, aikaa ja voimavaroja kirjoittamiseen. Olen huomannut, että itselläni ajoittainen stressi heikentää kykyä suorittaa vähänkään luovuutta vaativia tehtäviä, joka taas lisää stressiä.
Minulle ratkaisu löytyi onneksi läheltä: pyysin Hannaa auttamaan ensin tuotetekstien kirjoittamisessa. Kun huomasin, kuinka paljon se vapautti itseltäni energiaa omiin osaamisalueisiini keskittymiseen, halusin käyttää Hannan apua muissakin tekstimateriaaleissa.
Hanna on oikea kirjoittava jukebox! Hän ollut valtavan suuri apu yritykselleni, mutta muutenkin kuin tekstien tuottajana; Hanna on superhyvä hahmottamaan kokonaisuuksia, suunnittelemaan aikatauluja ja motivoimaan. Hänen ansiostaan projektit ovat edenneet järkevästi ja oikeaan aikaan, ilman turhaa stressiä. Hanna pitää huolen siitä, että aikataulussa pysytään, muistuttaa tulevista dead lineista ja tsemppaa matkan varrella. Hanna on luotettava ja tarkka, ja työskentely Hannan kanssa on ollut paitsi tehokasta myös hauskaa.
En siis voi kuin suositella lämpimästi, jos omassa toiminnassasi huomaat samoja haasteita kuin minulla. Jokaisella yrittäjällä pitäisi olla oma Hanna!”
Onko ihmisen kirjoittamalle sisällölle vielä tilaa yritysviestinnässä?
Kotisivut, yritysblogi, sähköpostimarkkinointi, myyntikirjeet ja -sivut, tuotekuvaukset, artikkelit, hakukoneoptimointi…
Yritys tarvitsee kirjoitettuja tekstisisältöjä, oli kyseessä lähes mikä tahansa ala. Ostopäätös tehdään hyvin usein kirjoitetun tekstin perusteella.
Kuka sinun yrityksessäsi hoitaa kirjoitustyöt ja miten ne hoidetaan? Hukkuvatko tekstit massaan vai onko yrityksessäsi löydetty niihin oma ainutlaatuinen kulma?
Ulkoista kirjoittamista vaativa työ ja keskity itse omaan ydinosaamiseesi.
Tarjoan yritysviestinnän palveluita erityisesti sinulle, joka ymmärrät kirjoitetun tekstin merkityksen, mutta tiedät myös, että sisällöntuotanto jää arjessa usein kiireellisempien töiden jalkoihin.
Ota yhteyttä yllä olevalla lomakkeella tai sähköpostilla: [email protected].
Etsitään sinun yrityksellesi sopiva ratkaisu sisällöntuotannon haasteisiin.
Oletko sinä yrityksesi ääni ja kasvot?
Haluatko kirjoittaa itse oman yrityksesi sisällöt, mutta et tiedä miten? Voin auttaa sinua.
Varsinkin asiantuntijayritykset henkilöityvät vahvasti omistajaansa. Yrittäjä itse on yritys. Silloin on luonnollista, että esimerkiksi sähköpostimarkkinointi tai blogi on vahvalla yrittäjän omalla äänellä ja persoonalla kirjoitettua.
Yrittäjän oma osaaminen ja asiantuntemus on usein jokin muu kuin kirjoittaminen. Hyvä niin. Sinun ei tarvitse olla ammattikirjoittaja, jotta voit tehdä yrityksesi viestintää vaikuttavalla tavalla.
Autan sinua oppimaan eri tekstilajien erityispiirteet ja vaatimukset. Autan sinua löytämään oman persoonallisen äänesi ja tekemään itsesi näköistä viestintää. Autan sinua tekemään markkinointiviestintää suunnitelmallisesti ja tavoitteellisesti.
Joskus paras apu on, kun joku ulkopuolinen kertoo, mitä ja miten tehdä. Ja potkii ja patistaa tarvittaessa. Tukee ja kannustaa sekä muistuttaa pitkän tähtäimen tavoitteista.
Ota yhteyttä ja kerro, miten voin auttaa: [email protected].
- Skaalautuva bisnes
- Uskollisia asiakkaita
- Pitkäaikaisia asiakassuhteita
- Myyntiä ja markkinointia omilla ehdoillasi
- Myyntiä ja markkinointia autopilotilla
- Viihdyttävää ja omaäänistä sisältöä, jota seuraajat suorastaan odottavat
Tätä kaikkea ja paljon muuta on sähköpostimarkkinointi parhaimmillaan. Liity Printrovertin listalle, niin kuulet ja opit lisää.
UKK
Miten hinnoittelet kirjoituspalvelusi?
Hinnoitteluun vaikuttaa esimerkiksi tekstilaji, sanamäärä sekä vaadittavan taustatyön määrä. Teenkö myös avainsanatutkimusta, ideoinko ja suunnittelenko itse vai saanko valmiin aiheen, vaatiiko tekstin kirjoittaminen jonkun tai joidenkin henkilöiden haastattelemista, edellyttääkö työ matkustamista ja niin edelleen. Arvioin ja määrittelen hinnan oman harkintani mukaan. Hinnoittelun apuna käytän freelance-journalistien palkkiosuosituksia.
Mikä on pätevyytesi?
Maisterintutkintooni kuuluu aikakauslehtijournalismin sivuaine, mikä tarkoittaa laajaa ja monipuolista journalistista tietotaitoa. Lisäksi olen käynyt yrittäjäkurssin sekä suorittanut tuotekehitystyön erikoisammattitutkinnon. Olen työskennellyt yrittäjänä vuodesta 2017 lähtien. Intohimo kirjoittamiseen sekä yrittäjyyteen on vienyt minut yritysviestinnän ja digitaalisen markkinointiviestinnän maailmaan. Olen esimerkiksi perehtynyt sähköpostimarkkinointiin ja hakukoneoptimointiin. Olen utelias ja kiinnostunut erilaisista aiheista, asioista ja ilmiöistä. Kartutan osaamistani jatkuvasti ja nautin, kun pääsen tutustumaan uusiin aloihin ja yrityksiin. Ja kun voin auttaa muita yrittäjiä heidän yritystensä viestinnässä.
Tarvitsen muutakin kuin tekstisisällöntuotantoa, tarjoatko laajempia ratkaisuja?
Kyllä voin auttaa myös laajempien kokonaisuuksien kanssa. Minulla on verkostoissani ja yhteistyökumppaneina esimerkiksi kotisivujen tekijä, graafisia suunnittelijoita, valokuvaajia sekä videokuvaaja. Saat kauttani myös esimerkiksi laajemman kotisivu-uudistuksen tai markkinointimateriaalien toteutuksen. Kysy lisätietoja ja kerro tarpeestasi.
Tarvitaanko ihmistä, kun on tekoäly?
Käytän itsekin tekoälyä apunani, mutta mielestäni tekoäly ei täysin korvaa ihmisen tekemää kirjoitustyötä. Kirjoittamiseen liittyy ajattelua ja luovuutta, jota tekoäly ei vielä pysty matkimaan. Parhaimmillaan kirjoitetussa tekstissä on vahva persoonallinen ääni ja kädenjälki, ”sielu”. Tekoäly on oman kokemukseni mukaan loistava apulainen ideointivaiheessa. Se voi olla avuksi, kun etsii erilaisia näkökulmia aiheisiin. Tekoäly on auttanut minua useasti pääsemään alkuun jonkin aiheen tai projektin kanssa. Mutta se ei osaa kirjoittaa puolestani tai äänelläni.
Tekoälyn tuottama tekstisisältö on usein aika geneeristä. Jos yritys tuottaa tekstisisältönsä täysin tekoälyn avulla, sisältö on todennäköisesti hyvin samankaltaista kuin naapurifirman tekstisisältö. Persoonallinen ja ihmisen kirjoittama teksti voi olla se, jolla yritys erottuu muista.
Mitä jos en ole tyytyväinen tekstiisi?
Lähetän aina tekstin asiakkaalle luettavaksi ja pyydän häneltä kommentit ja muokkausehdotukset. Varsinkin haastattelun pohjalta kirjoitetuissa teksteissä on tärkeää varmistaa, että sitaatit ja lausunnot ovat, kuten haastateltava on sanonut ja tarkoittanut. Muokkaan tekstiä, kunnes asiakas on tyytyväinen. Tähän asti tehdyissä töissä muokkaustarve on ollut vähäistä. Periaatteeni on, että säästän sekä omaa että asiakkaan aikaa, kun teen työn kerralla mahdollisimman hyvin.
Ota yhteyttä.
Kysy lisätietoja.
Pyydä tarjous.
Lähettämällä hyväksyt tietosuojakäytännön.